Innowacyjne rozwiązania poprawiajace bezpieczeństwo na drogach

Solarny Podróżnik - badania

Poniżej prezentujemy pierwsze wnioski po przepłynięciu około 500 km.

WYKRES 1.

WYKRES 2.

Wnioski:

Praca silnika na poziomie 600 obr/min., co pozwala na uzyskiwanie prędkości 5,5 - 6,5 km/h, zużywa 600-650W mocy (wykres 1.)

W słoneczny dzień pomiędzy godziną 9.00 a 15.00 moc ładowania akumulatorów przez panele PV wynosi od 700 do ponad 1000W.

PŁYNĄC W SŁONECZNY DZIEŃ Z PRĘDKOŚCIĄ 5,5 - 6,5 km/h ZUŻYWAMY WYŁĄCZNIE ENERGIĘ DOSTARCZANĄ PRZEZ PANELE FOTOWOLTAICZNE I NIE KORZYSTAMY Z ENERGII ZGROMADZONEJ W AKUMULATORACH!
(nadwyżka może służyć do doładowania akumulatorów o ile nie sa w pełni naładowane).

WYKRES 3.

Przy korzystaniu z energii słonecznej, bardzo istotnym parametrem jest żywotnośc akumulatorów gromadzących energię.

Każdy akumulator jest w stanie wytrzymać określoną ilość cykli rozładowanie-naładowanie. Ilość tych cykli spada w zależności od stopnia rozładowywania akumulatora: im bardziej rozładujemy akumulator, tym mniej cykli będzie on w stanie wytrzymać. Mając to na uwadze, w eksploatowanym przez nas układzie staramy się nie przekraczać 30% poziomu rozładowania (to znaczy, że poziom naładowania nie spada poniżej 70%). Gwarantuje to zachowanie żywotności akumulatorów przez kilka lat.

Dbałość o zachowanie wysokiego poziomu naładowania akumulatorów w oczywisty sposób skraca czas ich doładowania do poziomu maksymalnego. Na wykresie 3. przedstawiono czas doładowania w słoneczny dzień akumulatora rozładowanego w 20%. Jak widać, już o godzinie 12.00 układ naładowany jest w 100%.

 

 

Kontakt

Dane rejestrowe:
ul. Sienkiewicza 45
05-220 Zielonka

Adres kontaktowy:
Guzowatka 7b
05-252 Dąbróka
tel.       (22) 250 29 42
            (22) 250 23 56
            (22) 250 25 87
fax (22) 250 29 48
biuro@inzynieria-ruchu.pl

Projekt i wykonanie AddHeadCat

Copyright © 2008-2011 JD Inżynieria Ruchu